השפעת התקשורת על דעת הקהל איננה מתרחשת בחלל ריק. ישנם גורמים רבים ומגוונים אשר עשויים לטווח ו/או להתנות את השפעת התקשורת כמו גם את מידתה. בקורס זה נדון ונעמיק במודלים של השפעות תקשורת מתווכות. בין הגורמים המתווכים ידנו למשל, מידת תפיסת המציאותיות של התוכן התקשורתי, רמת הידע של היחיד אודות התוכן, רמת החשיפה לתכנים מקבלים או מנוגדים, מעורבות רגשית, חברתית או פוליטית בתחום ועוד. הסטודנטים יפתחו הצעת מחקר, בליווי המרצה, לקראת עבודת סיום קורס או סמינר.
: הקורס יעסוק בתיאוריות של תפיסה ועיבוד של מידע חברתי וביישום שלהן בתחום התקשורת והמדיה החדשים ובתחום של יחסים בין קבוצות וסכסוך. במסגרת זו יבחנו מושגים בסיסיים הנוגעים לעיצובם של תבניות תפיסתיות, סכימות ולתהליכים אשר משפיעים על האופן בו אנו קולטים, מבנים ומפרשים מידע ומסרים חברתיים פוליטיים ותרבותיים. במסגרת הקורס נדון בדימויים, סטריאוטיפים ותהליכי הבנייה של מציאות חברתית, ובהשלכות של מנגנונים אלו על גיבושם ושימורם של יחסי כוח וקטגוריות מגדריות תוך עיון בנושאים כמו אטרקטיביות פיסית הופעה חיצונית, צבע עור, אטרקטיביות פיסית ומרכיבים ויזואליים אחרים כגורמים המעצבים את האינטראקציות החברתיות שלנו. בחלקו הראשון של הקורס (סמסטר אלף) נקדיש מספר שיעורים לתיאוריות מגדריות ותיאוריות קוויריות בהקשר של תהליכים חברתיים, פוליטיים ותרבותיים עכשוויים והשתקפותם בתקשורת ובמדיה חדשים. חלקו השני של הקורס - בסמסטר בית - יכלול התמקדות בנושאים הקשורים לפסיכולוגיה והיבטים פוליטיים של מדיה חדשים