סדנה והתנסות במתמטיקה – שנה א'
ההתנסות המעשית בהוראת מתמטיקה מתקיימת בבית הספר - הגימנסיה העברית בכיתות בחט"ב. הסטודנטים ילמדו ויצפו בכתות ח' ויקחו חלק פעיל בפעילויות בכתה ומחוץ לה (טקסים מיוחדים,הרצאות ופעילויות חברתיות).
במהלך השנה יעבדו הסטודנטים בקשר ישיר עם הצוות החינוכי של בית הספר: רכזי השכבה, רכז מקצועי מחנכים ומורים מקצועיים.
מטרות הקורס.
הכרות עם המרחב הבית ספרי,עם תוכניות הלימודים במתמטיקה וחומרי למידה מתאימים.
התנסות בכתיבת מערכי שיעור והתאמתם לאוכלוסיית תלמידים הטרוגנית.
רכישת מיומנות בניהול כתה, יצירת תקשורת עם תלמידים וצוות בית הספר.
התמודדות עם בעיות משמעת וחוסר מוטיבציה.
התמודדות עם טעויות חשיבה של תלמידים – זיהוי וטיפול.
כמו כן הסדנה כוללת דיונים אודות בעיות וקשיים שעולים בהתנסות. תוך שימת דגש לשלושה מרכיבים מרכזיים:
התחום הקוגניטיבי (שילוב תהליכי חשיבה בהוראה),
התחום הפנים אישי (מודעות עצמית ולמידה מניסיון אישי)
התחום הבין אישי (כישורים של עבודת צוות שיתוף פעולה ומנהיגות).
מעבר לכך היכרות עם מגוון של דרכי הוראה. תפיסות שגויות של תלמידים וההתמודדות איתן.
ההתנסות המעשית בהוראת מתמטיקה מתקיימת בבית הספר - הגימנסיה העברית בכיתות בחט"ב. הסטודנטים ילמדו ויצפו בכתות ח' ויקחו חלק פעיל בפעילויות בכתה ומחוץ לה (טקסים מיוחדים,הרצאות ופעילויות חברתיות).
במהלך השנה יעבדו הסטודנטים בקשר ישיר עם הצוות החינוכי של בית הספר: רכזי השכבה, רכז מקצועי מחנכים ומורים מקצועיים.
מטרות הקורס.
הכרות עם המרחב הבית ספרי,עם תוכניות הלימודים במתמטיקה וחומרי למידה מתאימים.
התנסות בכתיבת מערכי שיעור והתאמתם לאוכלוסיית תלמידים הטרוגנית.
רכישת מיומנות בניהול כתה, יצירת תקשורת עם תלמידים וצוות בית הספר.
התמודדות עם בעיות משמעת וחוסר מוטיבציה.
התמודדות עם טעויות חשיבה של תלמידים – זיהוי וטיפול.
כמו כן הסדנה כוללת דיונים אודות בעיות וקשיים שעולים בהתנסות. תוך שימת דגש לשלושה מרכיבים מרכזיים:
התחום הקוגניטיבי (שילוב תהליכי חשיבה בהוראה),
התחום הפנים אישי (מודעות עצמית ולמידה מניסיון אישי)
התחום הבין אישי (כישורים של עבודת צוות שיתוף פעולה ומנהיגות).
מעבר לכך היכרות עם מגוון של דרכי הוראה. תפיסות שגויות של תלמידים וההתמודדות איתן.
- Teacher: Noa Cohen-Eliya