סילבוס - תכנון ובנייה של קמפיינים, והתנהגות משתמשים (BA)
תיאור הקורס:
בסדנא נלמד כיצד בנויים קמפיינים דיגיטליים בפלטפורמות השונות, מה המאפיינים שלהם וכיצד נוכל ליצור קמפיינים בעצמנו למימוש מטרות מגוונות. נבין כיצד עובד עולם הפרסום הדיגיטלי ונכיר את מגוון השימושים השיווקיים והתדמיתיים בכלים דיגיטליים. נלמד על מאפייני השימוש בפלטפורמות השונות וכיצד ניתן לרתום אותם להפצה של מסרים. ניחשף לחידושים טכנולוגיים עדכניים ונדון באפשרויות לרתום אותם למטרות שיווקיות ותדמיתיות.
מטרות הקורס:
הסטודנטים ילמדו על התנהגות גולשים במדיה דיגיטלית ועל קמפיינים דיגיטליים שיווקיים
להכיר את עולם השיווק הדיגיטלי, לתכנן ולהקים קמפיינים דיגיטליים
מטלת סיכום: פרזנטציה - מקרה בוחן ניתוח פעילות שיווקית של מותג
מבוא לרשתות חברתיות - היכרות ותיאום ציפיות, המאפיינים הייחודיים של רשתות חברתיות ובמה הן שונות מה-www, הכרת המאפיינים הייחודיים של כתיבת תוכן לפלטפורמות דיגיטליות, סוגים שונים של כתיבה ומערכי ציפיות של קוראים בפלטפורמות ובערוצים שונים. נסקור את תוכנית הקורס ונבחר יחד את מקרי הבוחן המרכזיים עליהם נעבוד במהלך הסמסטר ההשתתפות בשיעור הראשון חשובה.
קריאה:
החיים בעידן הדיגיטלי, דו"ח האינטרנט של בזק 2017 - https://www.bezeq.co.il/media/PDF/internetreport_2017.pdf
כתיבה במרחב הדיגיטלי - היכרות עם המאפיינים של כתיבת בפלטפורמות דיגיטליות ובפרט ברשתות חברתיות, עם מגבלות הממשקים, קונטקסט הצריכה של התוכן, אינטראקטיביות ותרבות דיגיטלית. סקירת המאפיינים הבסיסיים של כתיבה דיגיטלית טובה ולמידה מטעויות נפוצות.
קריאה:
דפנה בן יהושע. "31 שגיאות נפוצות בכתיבה: האם גם אתם עושים אותן?". בלוג סרבולה, מאי 2017: https://he.servula.com/blog/writing-mistakes
עקרונות ההנעה לפעולה - אילו סוגים של הנעה לפעולה מאפשרים ממשקים דיגיטליים שונים ואילו סוגים של הנעה לפעולה יכולים לשרת מטרות שיווקיות שונות? כיצד ניתן למדוד אפקטיביות של הנעה לפעולה? ניגע בעקרונות המרכזיים של פסיכולוגיה שכנועית ונסקור טעויות נפוצות.
קריאה:
Oeldorf-Hirsch, A., & McGloin, R. (2017). Identifying the Predictors of Participation in Facebook Pictivism Campaigns. Social Media+ Society, 3(3), 2056305117727637. http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2056305117727637
איפיון שפה ובניית מערכת יחסים עם המשתמש - כיצד בונים אופי למותג ומעצבים את חוויית המשתמש סביבו באמצעות שפה? כיצד מתבצע תהליך איפיון שפה ואיך הוא קשור לערכי המותג ולקהל היעד? כיצד בונים קהילתיות באמצעות שפה וכיצד נמנעים מ"תוכן ריק מתוכן".
קריאה:
רעות מלובני. "איך לכתוב הודעה קצרה ויעילה". הרצאה מתוך מפגש של קבוצת מיקרוקופי: כותבים UX (סרטון)
https://www.youtube.com/watch?v=pHf0LAS8_H4
תוכן שנותן ערך למשתמש כיצד בונים אסטרטגיית תוכן שמצליחה לעניין את המשתמשים? מה תפקידן של פינות תוכן קבועות, מה ההבדל בין תוכן ופרסום? כיצד עושים שימוש נכון בתמונות וסרטונים וכיצד מעודדים את המשתמשים למעורבות עם התוכן שהמותג מייצר?
קריאה:
Frank Marquardt. “5 Key Tips for a Successful Social Media Content Strategy”. Mashable. January 2011.
https://mashable.com/2011/01/10/social-content-strategy/#SqCWq4uKaaqf
טרנדים, תרבות רשת ועדכניות איך מותגים יכולים לאמץ ולמנף טרנדים ונורמות של תרבות דיגיטלית להידוק הקשר עם הקהלים שלהם, מה מקומם של משפיעני-רשת ומיקרו-משפיענים? כיצד מתבצעים שיתופי פעולה דיגיטליים וכיצד מצליחים ליישם שיווק בזמן אמת (RTM) בפעילות תוכן של מותגים?
קריאה:
דפנה בן יהושע. "שיווק עם מיקרו-משפיענים: האם משתלם ואיך עושים זאת". אייס. דצמבר 2017
http://www.ice.co.il/opinions/news/article/661280
איך בונים קמפיין שיווקי? כיצד מגדירים מטרות ויעדים לקמפיין? כיצד מתאימים את מאפייני הקמפיין לפלטפורמות אליו הוא מיועד? כיצד מביאים בחשבון את זהות הקהל ואת הקונטקסט שבו הוא נחשף לתכני הקמפיין? כיצד משתמשים בטכניקת A/B testing וכיצד מבצעים אופטימיזציה לתוכן?
קריאה:
Facebook for business. “Ad Campaign Structure: A Facebook Ads Overview”. Youtube. October 2014
https://www.youtube.com/watch?v=fFzsYNCaNvU
קהלים דיגיטליים כיצד מטרגטים קהלים בפלטפורמות דיגיטליות? מה עושים הפיקסלים של פייסבוק וגוגל וכיצד מבצעים קמפיין רימרקטינג? נכיר את אפשרויות הטרגוט בפלטפורמות ואת הדרכים השונות ליצור קהלים רלוונטיים עבור הקמפיין והמותג.
(לשלב בשיעור עצמו - https://www.youtube.com/watch?v=iNQ8cL2L1x8 )
קריאה:
Facebook Business. “Ad Targeting: A Facebook Overview”. Youtube. July 2014 (Video)
https://www.youtube.com/watch?v=yTCcKLkaaeA
מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם כיצד מגדירים קמפיין, כיצד עוקבים אחר התוצאות ומבצעים אופטימיזציה של קהלים? אילו סוגי מידע ניתן לקבל על קמפיין שאנו מבצעים? מה הפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם כשמעלים קמפיין?
מערכת הפרסום של גוגל ויוטיוב אילו סוגי קמפיינים מאפשרות מערכות הפרסום של גוגל? מה ההבדל בין פרסום במדיה חברתית לפרסום ביוטיוב, במנוע חיפוש או ב-GDN? אילו קמפיינים מתאימים יותר למערכות הללו?
טרנדים טכנולוגיים בשיווק דיגיטלי בוטים וכתיבה לממשקי שיחה, AR ו-VR והשימושים המסחריים שלהם, כיצד עוקבים אחר חידושים טכנולוגיים? מה מניע את החברות לפתח אותם וכיצד שומרים את האצבע על הדופק?
פרזנטציות
פרזנטציות
תיאור הקורס:
בסדנא נלמד כיצד בנויים קמפיינים דיגיטליים בפלטפורמות השונות, מה המאפיינים שלהם וכיצד נוכל ליצור קמפיינים בעצמנו למימוש מטרות מגוונות. נבין כיצד עובד עולם הפרסום הדיגיטלי ונכיר את מגוון השימושים השיווקיים והתדמיתיים בכלים דיגיטליים. נלמד על מאפייני השימוש בפלטפורמות השונות וכיצד ניתן לרתום אותם להפצה של מסרים. ניחשף לחידושים טכנולוגיים עדכניים ונדון באפשרויות לרתום אותם למטרות שיווקיות ותדמיתיות.
מטרות הקורס:
הסטודנטים ילמדו על התנהגות גולשים במדיה דיגיטלית ועל קמפיינים דיגיטליים שיווקיים
להכיר את עולם השיווק הדיגיטלי, לתכנן ולהקים קמפיינים דיגיטליים
מטלת סיכום: פרזנטציה - מקרה בוחן ניתוח פעילות שיווקית של מותג
מבוא לרשתות חברתיות - היכרות ותיאום ציפיות, המאפיינים הייחודיים של רשתות חברתיות ובמה הן שונות מה-www, הכרת המאפיינים הייחודיים של כתיבת תוכן לפלטפורמות דיגיטליות, סוגים שונים של כתיבה ומערכי ציפיות של קוראים בפלטפורמות ובערוצים שונים. נסקור את תוכנית הקורס ונבחר יחד את מקרי הבוחן המרכזיים עליהם נעבוד במהלך הסמסטר ההשתתפות בשיעור הראשון חשובה.
קריאה:
החיים בעידן הדיגיטלי, דו"ח האינטרנט של בזק 2017 - https://www.bezeq.co.il/media/PDF/internetreport_2017.pdf
כתיבה במרחב הדיגיטלי - היכרות עם המאפיינים של כתיבת בפלטפורמות דיגיטליות ובפרט ברשתות חברתיות, עם מגבלות הממשקים, קונטקסט הצריכה של התוכן, אינטראקטיביות ותרבות דיגיטלית. סקירת המאפיינים הבסיסיים של כתיבה דיגיטלית טובה ולמידה מטעויות נפוצות.
קריאה:
דפנה בן יהושע. "31 שגיאות נפוצות בכתיבה: האם גם אתם עושים אותן?". בלוג סרבולה, מאי 2017: https://he.servula.com/blog/writing-mistakes
עקרונות ההנעה לפעולה - אילו סוגים של הנעה לפעולה מאפשרים ממשקים דיגיטליים שונים ואילו סוגים של הנעה לפעולה יכולים לשרת מטרות שיווקיות שונות? כיצד ניתן למדוד אפקטיביות של הנעה לפעולה? ניגע בעקרונות המרכזיים של פסיכולוגיה שכנועית ונסקור טעויות נפוצות.
קריאה:
Oeldorf-Hirsch, A., & McGloin, R. (2017). Identifying the Predictors of Participation in Facebook Pictivism Campaigns. Social Media+ Society, 3(3), 2056305117727637. http://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/2056305117727637
איפיון שפה ובניית מערכת יחסים עם המשתמש - כיצד בונים אופי למותג ומעצבים את חוויית המשתמש סביבו באמצעות שפה? כיצד מתבצע תהליך איפיון שפה ואיך הוא קשור לערכי המותג ולקהל היעד? כיצד בונים קהילתיות באמצעות שפה וכיצד נמנעים מ"תוכן ריק מתוכן".
קריאה:
רעות מלובני. "איך לכתוב הודעה קצרה ויעילה". הרצאה מתוך מפגש של קבוצת מיקרוקופי: כותבים UX (סרטון)
https://www.youtube.com/watch?v=pHf0LAS8_H4
תוכן שנותן ערך למשתמש כיצד בונים אסטרטגיית תוכן שמצליחה לעניין את המשתמשים? מה תפקידן של פינות תוכן קבועות, מה ההבדל בין תוכן ופרסום? כיצד עושים שימוש נכון בתמונות וסרטונים וכיצד מעודדים את המשתמשים למעורבות עם התוכן שהמותג מייצר?
קריאה:
Frank Marquardt. “5 Key Tips for a Successful Social Media Content Strategy”. Mashable. January 2011.
https://mashable.com/2011/01/10/social-content-strategy/#SqCWq4uKaaqf
טרנדים, תרבות רשת ועדכניות איך מותגים יכולים לאמץ ולמנף טרנדים ונורמות של תרבות דיגיטלית להידוק הקשר עם הקהלים שלהם, מה מקומם של משפיעני-רשת ומיקרו-משפיענים? כיצד מתבצעים שיתופי פעולה דיגיטליים וכיצד מצליחים ליישם שיווק בזמן אמת (RTM) בפעילות תוכן של מותגים?
קריאה:
דפנה בן יהושע. "שיווק עם מיקרו-משפיענים: האם משתלם ואיך עושים זאת". אייס. דצמבר 2017
http://www.ice.co.il/opinions/news/article/661280
איך בונים קמפיין שיווקי? כיצד מגדירים מטרות ויעדים לקמפיין? כיצד מתאימים את מאפייני הקמפיין לפלטפורמות אליו הוא מיועד? כיצד מביאים בחשבון את זהות הקהל ואת הקונטקסט שבו הוא נחשף לתכני הקמפיין? כיצד משתמשים בטכניקת A/B testing וכיצד מבצעים אופטימיזציה לתוכן?
קריאה:
Facebook for business. “Ad Campaign Structure: A Facebook Ads Overview”. Youtube. October 2014
https://www.youtube.com/watch?v=fFzsYNCaNvU
קהלים דיגיטליים כיצד מטרגטים קהלים בפלטפורמות דיגיטליות? מה עושים הפיקסלים של פייסבוק וגוגל וכיצד מבצעים קמפיין רימרקטינג? נכיר את אפשרויות הטרגוט בפלטפורמות ואת הדרכים השונות ליצור קהלים רלוונטיים עבור הקמפיין והמותג.
(לשלב בשיעור עצמו - https://www.youtube.com/watch?v=iNQ8cL2L1x8 )
קריאה:
Facebook Business. “Ad Targeting: A Facebook Overview”. Youtube. July 2014 (Video)
https://www.youtube.com/watch?v=yTCcKLkaaeA
מערכת הפרסום של פייסבוק ואינסטגרם כיצד מגדירים קמפיין, כיצד עוקבים אחר התוצאות ומבצעים אופטימיזציה של קהלים? אילו סוגי מידע ניתן לקבל על קמפיין שאנו מבצעים? מה הפרמטרים שחשוב לשים לב אליהם כשמעלים קמפיין?
מערכת הפרסום של גוגל ויוטיוב אילו סוגי קמפיינים מאפשרות מערכות הפרסום של גוגל? מה ההבדל בין פרסום במדיה חברתית לפרסום ביוטיוב, במנוע חיפוש או ב-GDN? אילו קמפיינים מתאימים יותר למערכות הללו?
טרנדים טכנולוגיים בשיווק דיגיטלי בוטים וכתיבה לממשקי שיחה, AR ו-VR והשימושים המסחריים שלהם, כיצד עוקבים אחר חידושים טכנולוגיים? מה מניע את החברות לפתח אותם וכיצד שומרים את האצבע על הדופק?
פרזנטציות
פרזנטציות
- Teacher: יפעת מור