קורס זה עוסק בקשר שבין המנהל הציבורי, הדרג הפוליטי הנבחר והציבור. במהלך הקורס נבחן תיאוריות שונות העוסקות בשאלה מי או מה מניע את פעילות המנהל, ומהן הדרכים לחיזוק ההענות של המנהל לציבור ולשיפור האפקטיביות הבירוקרטית. בפרט, נעסוק בחשיבות המוטיבציה הפנימית לשירות ציבורי והאמצעים לחיזוקה. החלק הראשון של הקורס יבחן תיאוריות מתחרות בדבר ההנעה של מנהלים בשירות הציבורי תוך הנגדה בין גישות כלכליות-תועלתניות לבין תיאוריות סוציולוגיות ופסיכולוגיות, המדגישות את החשיבות של הזדהות הפרט עם הארגון ומטרותיו ועם הרצון לשרת את הציבור. החלק השני של הקורס יבחן סוגיות קונקרטיות, לאורן של התיאוריות המתחרות האמורות. בכלל זה, נבחן את סוגיית הקביעות וקידום עובדים מבפנים לעומת כניסה מבחוץ, ניהול על-פי יעדים, תגמול על-פי תוצאות וההשלכות של פוליטיזציה במינוי עובדים על מוטיבציה של מנהלים ועל ביצועים בארגונים.