באופן חסר תקדים, בעשורים האחרונים הפכו סרטוני וידיאו בהם תועדו עבריינים בעת ביצוע של עבירה ("על חם"), זמינים מאי פעם. עושר אמפירי זה, מחייב חשיבה מחדש של מתודולוגיות בהן עושים כיום שימוש קרימינולוגים. בקצרה, כיום שלא כבעבר, ניתן לשחזר פשעים באמצעות קליפים באופן מדוקדק, למדוד התנהגויות של אנשים בדיוק כמו-מיקרוסקופי, ולנוע בין מדידות איכותיות של התנהגויות, ובין מדידות כמותיות, ולהפך. למרות האמור, קשה למצוא פרסומים ומחקרים קרימינולוגים הנסמכים על ניתוחים מיקרו-התנהגותיים של וידאו; ורוב החוקרים, עדיין עושים שימוש מסורתי במתודולוגיות כמו שאלונים, ראיונות, אתנוגרפיות, ושחזורים על פי הזיכרון של התנהגויות.
מטרת הקורס
לאור "גרעון אמפירי" זה, מכוון הסמינר, ברוח התקופה, להכשיר סטודנטים לקרימינולוגיה לעשות שימוש במגוון מתודולוגיות זמינות, זולות, ונגישות לעיבוד שיטתי וסדור של מדיה ויזואלית כמו וידיאו. מיומנויות חדשות אלו, יקנו לסטודנטים, בין היתר, גם יתרון תחרותי ממשי, כשיבקשו להשתלב בעתיד בשוק העבודה, בכוחות הביטחון, ובמחקר קרימינולוגי מתקדם בפרט.
קורס זה מתמקד אם כן, בניתוח של התנהגויות מיקרו-גופניות ("שפת גוף" או "body idiom" כפי שכינה זאת גופמן) ורגשות מצביים של עבריינים, קורבנות, ועוברי אורח ("בלתי מעורבים") - כפי שהם נראים בפיסות ווידאו בזמן אמת. הקורס ידגיש במיוחד את הפוטנציאל הגלום בחקירה של מדיה איכותית כמו ווידאו באמצעות כלים כמותיים תוך המרה של מידע איכותי לכדי מידע כמותי וההפך. כל זאת, כדי לאמוד את כלכלת הרגשות שהווה בזירות של פשע בעת ביצוע עבירות. מיפוי מיקרו התנהגותי-רגשי מסוג זה, מאפשר בין היתר למשל, לבחון את כוונות הפושעים ולצפות נקודות מפנה התנהגותיות כמו, האם תתלקח אלימות בזירה? ו\או כיצד האינטראקציה עם אנשים אחרים בזירה עשויה לחזק \ להחליש את הביטחון הרגשי של הפושע ולעורר \ למנוע ביצוע "מוצלח" של עבירה.

דרישות הקורס ומבנה הציון
• נוכחות חובה בכל המפגשים (סטודנטים שיעדרו יותר משני שיעורים, לא יהיו רשאים לסיים את הקורס בהצלחה).
• קריאה של פריטי החובה שיפורטו להלן.
• הצגת רפרט בכיתה והגשת הצעת מחקר (30% מהציון הסופי)
• עבודה מסכמת בכתב (70% מהציון הסופי)