תקציר יחידת-הוראה

הדף הראשי של הקורס

    • ברוכים הבאים למפגש בנושא ייצוגים חזותיים לשיפור ההבנה 

      מבוא

      במפגש תתבקשו לקרוא ולצפות בחומרים ולמלא תרגילים לבחירתכם - חופה או צמרת. ההנחיות נמצאות פה ואני מציעה לחזור לפה בכל פעם שסיימתם חלק. יש להשלים את משימות המפגש במהלך השבוע הקרוב ולהגיב לעמיתים. אני מקווה שתהנו, הנה:

      מחקרים על למידה וקוגניציה מצביעים על החשיבות של שימוש מושכל בייצוגים חזותיים כמרכיב מרכזי לקידום משמעות בלמידה (DiSessa, 2004). ניתן להשתמש בייצוגים חזותיים בשתי דרכים עיקריות:

      • המורה יוצר או בוחר ייצוגים עבור ההוראה: שימוש בצילום, איור, מפה, מפת מושגים, דיאגרמה, גרף, סימולציה, אנימציה, סירטוני המחשה אחרים ועוד, כדי להמחיש את נושא הלמידה, כדי להגביר את ההבנה וכדי לעבד נתונים שנאספו.
      • הלומד בונה ייצוג כדי להבין: בניית ייצוג חזותי על ידי הלומדים נמצאה במחקרים כמקדמת את ההבנה. יתרה מזאת, הסבר עצמי או הסבר לאדם אחר על הייצוג מסייע אף יותר (M.T.H. Chi 1994, O. Parnafes 2012) 

      קריאה וצפייה

      קיראו את הקטעים מתוך "מדריך למורה בתחום אוריינות חזותית בפדגוגיה". מאת דר' לימור ליבוביץ.

    • תרגיל

      לפניכם תרגילים הכוללים שימוש בכלים ליצירת ייצוגים חזותיים בהוראה. אחדים מהכלים מתאימים ללומדי חופה ואחדים לצמרת. אתם יכולים להחליט לאיזו קבוצת לומדים אתם שייכים בכל רגע נתון, ולהחליף אותה לפי מידת הביטחון שאתם מרגישים.

      נא בחרו אחד מהתרגילים לפחות והשלימו אותו לפי ההנחיות שבקובץ. ההבדל בין התרגילים הללו לבין מטלות הקורס הוא שהתרגילים מיועדים להתנסות בלבד בזמן השיעור או קרוב לו. אתם כמובן יכולים להגיש את אחד התרגילים כמטלה בקורס ואז איכותו תוערך לצורך הציון.

    • תרגיל 1. מצגת פרזי

      נא קראו את קובץ התרגיל ומלאו את ההנחיות שבו. לאחר מכן הכניסו את התרגיל לפורום פרזי.

    • תרגיל 2. עריכה ביוטיוב

      נא קראו את קובץ התרגיל וענו לפי ההנחיות בפורום יוטיוב.

    • תרגיל 3. מפות חשיבה ומפות מושגים (חופה)

      נא קראו את קובץ התרגיל ומלאו את ההנחיות שבו. לאחר מכן הכניסו את התרגיל לפורום מפות החשיבה.

    • משוב עמיתים

      נא היכנסו לפחות לשני תרגילים מכל אחת מהאפשרויות ותנו משוב בתגובה בפורום.

      נא שילחו לי למייל משוב למפגש כדי שאשפר תוך כדי העבודה וגם "לדורות הבאים", תודה רבה! גילמור